Regulacja zaworów w 4T Zaczynamy : Regulujemy zawory na zimnym silniku.! Potrzebne nam będzie: Klucz nasadowy 8 i 9 Klucz płaski 9 Śrubokręt ,,krzyżak” Kombinerki Oczywiście Szczelinomierz 0,05 i 0,08 (ja tak polecam , ale można też dać jednakowo po 0,05 )
1.Rozkręcamy obudowę wiatraczka i zdejmujemy ją.
 2.Rozkręcamy i zdejmujemy pokrywę zaworów.
 3 Ustawiamy magnet w pozycji ,,T”
 4. Patrzymy czy wchodzi szczeliniomież , jeżeli nie to przekręcamy jeszcze raz magnetem , tak aby zawory były luźne ( nie mogą być podparte)
Po wykonaniu trzeciej części powinniśmy mieć dokładnie takie same ustawienie jak na fotografii.
 Nakrętkę tzw. „kontrę” odkręcamy, aby mieć luz, potem odkręcamy także śrubę „adjuster”i powstaje nam szczelina.Wtedy w powstałą szczelinę wkładamy szczelinomierz (Ssący 0.05, Wydechowy 0.08) (Dla początkujących:odpowiednio zawór ssący jest bliżej gaźnika, wydechowy bliżej wydechu)

 Wkładamy szczelinomierz w szczelinę(ważne z każdej strony powinno być tyle samo luzu, a szczelinomierz powinien być pod całą śrubą) Teraz jakimś narzędziem np.kombinerkami czy kluczem francuskim łapiemy za „adjuster” i wkręcamy aż do oporu na szczelinomierzu. Wtedy wyjmujemy szczelinomierz i dalej trzymając kombinerkami śrubę dokręcacie nakrętkę „kontrę”. Po tej czynności sprawdzamy jeszcze raz szczelinomierzem czy wchodzi w szczelinę. Jeżeli nie odkręcamy kontrę i śrubkę lekko przekręcamy w lewo i dokręcamy kontrę. Czynność tą powtarzamy aż do uzyskania prawidłowej szczeliny.
To samo wykonujemy z drugim zaworem.
|